در مقالات نظام مهندسی

کارتابل نظام مهندسی

کارتابل نظام مهندسی-سازمان نظام مهندسی کنونی در قانون نظام معماری و ساختمانی مصوب سال ۱۳۵۲ و اصلاح‌شده سال ۱۳۵۶ تأسیس دو سازمان نظام مهندسان معمار و شهرسازی و سازمان نظام مهندسان ساختمان و تأسیسات پیش‌بینی‌شده بود

در قانون ۱۳۵۶ به جای دو سازمان ذکر شده یک سازمان واحد با عنوان سازمان نظام مهندسی ساختمان تأسیس گردد و در سال ۱۳۷۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصویب گردید که در آن هم تأکید بر ایجاد سازمان نظام مهندسی ساختمان شده‌بود.

سازمان نظام مهندسی برای مرتفع کردن موارد خواسته شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان سال ۱۳۷۴ تأسیس شد تا اهداف کلی زیر را برآورده کند:

مهندس فنی و متخصص ساختمان در رأس هرم سازندگی قرار گیرند و صاحبان مهارت‌های فنی در سطوح میانی و کارگران فنی بدنهٔ هرم فنی ساخت و ساز ساختمان‌سازی در ایران را تشکیل دهند.
ایجاد یک جامعهٔ حرفه‌ای مولّد ثروت، رفاه، دانش و هنر برای اعضای آن
مراقبت از ایمنی، بهداشت و آسایش محیط‌های مسکونی و مدیریت خردمندانهٔ توسعهٔ سالم فضاهای زیستی به کمک مهندسان طراح و نظارت کلی سازمان نظام مهندسی ساختمان
ارتقای توان سازندگی و نوآوری در صنعت ساختمان در سطح ملی و منطقه‌ای و ایجاد بستری برای رقابت‌های بین‌المللی

کاربرد کارتابل نظام مهندسی :

-ثبت نام و عضویت در سازمان نظام مهندسی است که با روند تعیین شده ای برای داوطلبان و مهندسان تعبیه شده است.

– به طور هماهنگ در سراسر استان‌های کشور در اختیار مهندسان قرار گرفته و از طریق آن می توانند برای ارجاع کار اقدام کنند.

-امور مربوط به مهندسان از جمله ارجاع کار نظارت یکی از بزرگترین دغدغه های مهندسان است که باید به شکل عادلانه تقسیم کار انجام شود و کارتابل  روش مناسبی برای این فرآیند محسوب می شود.

 

برگه کارتابل نظام مهندسی

در کارتابل  در صورتی که فرآیند صدورپروانه قابل انجام نشده باشد، در برگه عمودی اسناد صدور پروانه اشتغال به کار نیز فعال می باشد .

وقتی  شماره عضویت متقاضی  از طریق استعلامی که از طریق سازمان به دانشگاه مربوطه ارسال می شود، سازمان برای مراحل صدور کارت عضویت به متقاضی پاسخ می دهد که در بخش نامه های دریافتی کارتابل نظام مهندسی نمایش داده می شود.

 

 

 

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید