در مقالات نظام مهندسی

نکات مهم آزمون نظام مهندسی ساختمان

نکات مهم آزمون نظام مهندسی ساختمان- با توجه به تعریف نظام مهندسی مجموعه ای از آئین نامه ها، قانون، مقررات، استانداردها و تشکل های‌ مهندسی‌، حرفه‌ای و صنفی را در بر می گیرد. بنا بر آنچه قبلاً گفته شد یکی از مهمترین وظایف این سازمان نظارت بر طراحی و اجرای صحیح و اصولی ساخت و سازها بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان می‌باشد، بنابراین می‌بایست کلیه مراحل ساخت توسط کارشناسان این سازمان تایید شود. کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان، می‌توانند با این سازمان همکاری داشته باشند.

آزمون نظام‌مهندسی چیست؟

یک آزمون جزوه باز است که معمولاً سالی ۲ بار که یک‌بار در نیمه اول و یکبارهم در نیمه دوم سال برگزار می‌شود. این آزمون برخلاف خیلی از آزمون‌هاحدنصاب و محدودیتی برای تعداد افراد قبول شده ندارد- و مثل بقیه آزمون‌های استخدامی نیست که تعداد افرادی که می‌توانند قبول شوند مشخص باشد و رقابت باشد. ، بلکه مانند آزمون‌های دانشگاهی قبولی در آن منوط به کسب ۵۰% درصد نمره هست که البته سؤالات به‌صورت تستی هست و نمره منفی هم دارد.

متولی آزمون ، سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی ساختمان است که این دفتر زیر نظر وزارتخانه راه و شهرسازی می‌باشد، و مسولیت برگزاری آزمون نظام مهندسی بعهده سازمان سنجش کشور می‌باشد.

تنظیم وقت :

حتما برای تنظیم وقت یک ساعت مچی همراه داشته باشید.(آزمون نظام مهندسی فقط آزمون سرعت عمل است.)

چندتاقرص سردرد وشکلات درجیبتان باشد.البته برای آزمون صبح با صرف صبحانه بعدازظهر باصرف نهار سرجلسه حاظر شوید.

سوالات نمره منفی ندارد.

تست زدن :

اگر دیدید کمتر از 30 تا تست زدید سراغ زدن شانسی تست ها بروید (اگر میخواهید حدنصاب راکسب کنید برای 40 سوال از 60 سوال برنامه ریزی نمایید.)

توجه داشته باشید یوست های رسمی نظیر پیوست  اصول گودبرداری ,پیوست نظامنامه  اخلاق حرفه ای را حتما در آزمون به همراه داشته باشید.

 

-هراز چندگاهی بقیه شرکت کنندگان رو ببینی این کار در روحیه تان تاثیر دارد وتلاشتان را افزایش می دهد.

-خط بالایی و پایینی پاسخی که پیدا کردید را بخوانید مبادا تبصره ای داشته باشد.

-پیوست های رسمی نظیر پیوست اصول گودبرداری ,پیوست نظامنامه اخلاق حرفه ای را به همراه داشته باشید.

-اصلاحیه ها وغلط نامه های مباحث مقررات ملی را روی کتاب ها قبل آزمون اعمال کنید .

-سوالات نمره منفی دارد.

ثبت نام در آزمون :

تعویق آزمون نظام مهندسی سال 1400-آزمون در تمامی رشته های مشمول انجام میگیرد.برای  ثبت نام باید مدارک خود رااسکن نموده و در قسمت ثبت نام سایت سنجش وارد کنید.

سال 1400 –آزمون های ورود به حرفه که مقرر بود در روزهای 29,30,31 اردیبهشت ماه سال جاری بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شود,
بنا به دستور وزیر محترم راه و شهرسازی و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد .
زمان بعدی برگزاری آزمون باتوجه به شرایط بهداشت عمومی تا پایان مردادماه اعلام خواهد شد.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید