در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی, مقالات ارتقا پایه

نمره 49 در آزمون نظام مهندسی

نمره 49 در آزمون نظام مهندسی- قبولی در آزمون نظام مهندسی :
آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها به جز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست های 4گزینه ای می باشد.معمولا در هر آزمون 60 سوال طرح می شود .

حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نمره 50 درصد است. توجه داشته باشید در آزمون نظام مهندسی بعلت عدم محدودیت ظرفیت , رقابتی بین داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان میباست حد نصاب قبولی (50 درصد) را در این آزمون کسب نمایند, همچنین این آزمون نمره منفی هم دارد و درواقع هر 3 سوال غلط یک سوال صحیح را حذف میکند.

آیا همه فارغ‌التحصیلان رشته‌های هفت‌گانه می‌توانند در آزمون نظام‌مهندسی شرکت نمایند؟

جواب این سوال خیر است. غیر از داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه معتبر برای شرکت در این آزمون نیاز به داشتن سنوات کاری هم هست؛ که این سنوات به شرح زیر هست:

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۳ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ۲ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی دکتری ۱ سال سابقه کار

که این سوابق کاری باید در رشته مرتبط و بعد از گرفتن مدرک باشد؛ اما برای داوطلبانی که قبلا دارای کاردانی بوده‌اند به ازای هر ۵ سال سابقه کار با مدرک کاردانی در صورت هم رشته بودن (مدرک کاردانی و کارشناسی هم رشته باشند) یک سال سنوات محاسبه می‌شود و حداکثر ۲ سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. همچنین برای کمتر از ۵ سال هم به‌تناسب به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد.

پروانه پایه 3 :

برای مثال جهت اخذ پروانه نظارت پایه 3 شما احتیاج به تایید دو عدد مهندس پایه یک دارید و برای اخذ پروانه ی پایه 3 اجرا شما باید در دوره ای که از طرف سازمان نظام مهندسی برای اخذ این پروانه اجرا می شود، شرکت کنید و مدرک آن را همراه خود داشته باشید،

لازم به ذکر است که شرکت در این دوره ملزوم به عضویت شما در سازمان نظام مهندسی می باشد.

اعتبار قبولی در آزمون :

بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه باید کرد؟ اعتبار قبولی در تمامی آزمون های نظام مهندسی حداکثر 4 سال می باشد. ضروری است قبول شدگان در آزمون مذكور در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی خود اقدام نمایند.

قبولی آزمون كسانی كه در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم برای دریافت پروانه باشند كان لم یکن تلقی می گردد. آزمون های ورود به حرفه مهندسان در كلیه رشته ها فقط در پایه 3 به صورت تستی و تشریحی برگزار میگردد و ارتقاء پایه طبق آئین نامه اجرائی قانون و دستورالعمل های ابلاغی صورت می گیرد.

نمرات 48 -49 آزمون مردادماه 1400 :

افراد با نمره ۴۸ نیاز به ۲ دوره آموزشی و افراد با نمره ۴۹ نیاز به ۱ دوره آموزشی دارند.
دوره‌های ذکر شده به تریب باید درصورت کسب نمره 49 , 1 دوره و درصورت کسب نمره 48 ,2 دوره ازدوره های ارتقا پایه 3به2 در همان صلاحیت و رشته ای که درآزمون پذیرفته شده ای باشد.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید