در مقالات نظام مهندسی

نظام مهندسی استان البرز

 

نظام مهندسی استان البرز-هر مهندس عمران ومعمار برای ورود به دنیای جذاب مهندسی لازم است ابتدا آزمون ورود به حرفه را بگذراند تا پس آنکه طی نتیجه بدست آمده از این آزمون حد نصاب قبولی جهت دریافت پروانه اشتغال به کار را کسب کرد، بتواند پایه ۳ مهندسی خود را دریافت کند.

دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی :

اولین مرحله جهت دریافت پروانه نظام مهندسی شرکت و قبولی در آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی در همان رشته مورد نظر و صلاحیتی از آن رشته که تمایل دارید. البته یک متقاضی می تواند همزمان در کلیه صلاحیت های یک رشته شرکت کند. به طور مثال مهندس معماری می تواند همزمان در صلاحیت طراحی، اجرا و نظارت همان رشته در آزمون نظام مهندسی شرکت نماید. جهت شرکت در آزمون مهندسان باید سنوات کار حرفه ای لازم که از سوی سازمان نظام مهندسی اعلام می شود را دارا باشند. به طور مثال این سنوات برای کارشناسی 3 سال از تاریخ اخذ مدرک، برای ارشد 2 سال و برای دکترا 1 سال می باشد.

تمدید پروانه ی مهندسان نظام مهندسی کشور- بهداشت کار یا مهندسی بهداشت HSE شامل دانش زیر می باشد:

  • پیش بینی
  • تشخیص
  • ارزیابی
  • کنترل خطرهای بهداشتی در محیط کار
تمدید پروانه نظام مهندسی :

برای تمدید پروانه نظام مهندسی، لازم است تا مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، درخواست تمدید پروانه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، ثبت نمایند و پس از آن با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی در زمان مربوطه، سایر مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی خود را پیگیری نمایند.

برای تمدید پروانه مهندسی، لازم است تا شخص عضو، به همراه مدارک عمومی و اختصاصی لازم، به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی irceo.net کشور و از قسمت ” استان ها ” قابل دسترسی است، این پروانه را تمدید نمایند.
درباره ی  HSE :

مهندسین بوسیله دانش خود از قوانین و مقررات موجود می توانند اجرای هر پروژه را به طور مناسب مدیریت نمایند. در دوره ایمنی کارگاه ساختمانی HSE ، آموزش آیین نامه حفاظت و ایمنی کارگاه های ساختمانی ، کلیه مسائل حقوقی ، بررسی قراردادها ، ایمنی تخریب ، وسایل حفاظتی فردی ، شرایط ایمنی کارگاهی و عابرین ، سازه های حفاظتی ، ایمنی گودبرداری و بررسی تخصصی مبحث 12 مقررات ملی ساختمان به کارآموزان آموزش داده خواهد شد.

جهت هماهنگی برای ثبت نام می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید