در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

منابع آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

منابع آزمون کارشناسی رسمی دادگستری – برای گزینش متقاضیان اخذ پروانه کارشناسان رسمی هر یک یا دو سال آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناس رسمی دادگستری برگزار می شود . داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال 1400 لازم است دارای حداقل مدرک لیسانس و پنج سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را در کنار رعایت سایر شرایط عمومی و اختصاصی داشته باشند .

عموما کسانی که با اختلافی مواجه شده یا در حل پرونده ای دچار مشکل می شوند برای حل و فصل آن به دادگاه مراجعه می کنند . گاهی پرونده ها از موضوعات مختلفی تشکیل شده اند که قضات در مورد آن ها تخصص لازم را برای اظهارنظر صحیح ندارند . در این موارد قاضی باید به کارشناسی که در این کار بصیرت و مهارت کافی دارد مراجعه کند .

برای گزینش این کارشناسان آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناسان رسمی از طرف دو مرجع دادگستری و قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود . متصدی ثبت نام و برگزاریآزمون کارشناس رسمی دادگستری  سازمان سنجش و آموزش کشور است .

منابع :

شرایط عمومی پیمان , مقررات ملی ساختمان  (مباحث 22, 19,18,15,12,10,9,6,5,4,3) , آیین نامه اصلاح شده 2800 زلزله ,عناصر و جزئیات اجرایی , دانش عمومی در حوزه های مهندسی (عمران, معماری , شهرسازی ) , نشریات سازمان برنامه و بودجه ( شماره های 92-101-55-234) , آسسن نامه ی بتن ایران (آبا)

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400

برایثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری  سال ۱۴۰۰ دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد که داوطلبان شرکت در آزمون باید هر دو دسته این شرایط را داشته باشند .شرایط عمومی ثبت نام آزمون , برای تمامی داوطلبان و تمامی رشته های شغلی کارشناسی ارائه شده یکسان است .

 

از جمله اصلی ترین شرایطی که برای شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰ وجود دارد آن است که کسانی که علاقه مند به شرکت درآزمون کارشناس رسمی  هستند باید دارای مدرک لیسانس و 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشند . شرایط عمومی ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به شرح زیر هستند :

 

تابعیت ایرانی

 

سوء شهرت نداشته باشد و تجاهر به فسق و فجور نکند .

 

متقاضیان باید تا آخرین روز ثبت نام حداقل 25 سال سن داشته باشند .

 

عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

نداشتن سابقه کیفری موثر

 

ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت موقت یا دائم در زمان اخذ پروانه کارشناسی رسمی

 

تعهد به اصل نظام و قانون اساسی

 

عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی

 

متقاضی ثبت نام باید به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی پایبند باشد .

 

وفادار به نظام جمهوری اسلامی

 

در گروه های هواداری غیرقانونی یا مخالف اسلام وابستگی ، عضویت یا سابقه فعالیت نداشته باشد .

 

داشتن سلامت جسمانی با تایید پزشک مورد اعتماد کانون

شرایط احتصاصی :

 

حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی داشته باشد . متقاضی صرفا می تواند در همان رشته ای که تحصیل کرده و مدرک کارشناسی او مربوط به آن رشته است تقاضای ثبت نام کند مگر در شرایط استثنایی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم .

 

باید از زمان دریافت مدرک لیسانسِ متقاضی ثبت نام تا زمان ثبت نام در آزمون ، پنج سال گذشته باشد و همچنین باید پنج سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشد .

 

نباید کارشناس رسمی در همان رشته یا رشته دیگری باشد . به طور مثال کسی که در حال حاضر کارشناس رسمی قوه قضاییه است نمی تواند به عنوان کارشناس رسمی دادگستری فعالیت کند مگر آنکه پیش از ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی پروانه قبلی را باطل کند .

 

متقاضی باید بومی همان استانی باشد که می خواهد در آزمون شرکت کند .

 

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید