در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

مرکز آموزش مهندسان البرز

 

مرکز آموزش مهندسان البرز – کلیه مهندسان, کاردانان فنی و معماران تجربی مطابق با ماده 11, 21, 26, 28 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان, برای اخذ پروانه نظام مهندسی اشتغال به کار رسمی از وزارت راه و شهرسازی و دریافت شماره رسمی از سازمان نظام مهندسی ملزم به شرکت در این آزمون ها و بررسی صلاحیت هستند.

مهندسان کاردان و کارشناس در صلاحیت های زیر می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند :

آزمون نظام مهندسی: رشته های هفت گانه مهندسی عمران (صلاحیت: نظارت، اجرا، محاسبات)، معماری (صلاحیت: طراحی، نظارت، اجرا), مکانیک (صلاحیت: نظارت و طراحی)، برق (صلاحیت: نظارت و طراحی)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک.

آزمون نظام کاردانی: شش رشته عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری

دوره های ورودبه حرفه اجرا مهندسین عمران ومعماری :

سایت آموزشی دوره های ورود به حرفه نظام مهندسی-مهندسین عمران ومعماری که صلاحیت اجرا را قبول شده اند باید برای گرفتن پروانه اشتغال اجرا 7 دوره ی آموزشی ورود به حرفه ی مهندسین را زیر نظر دانشگاه های داری مجوز از سازمان نظام مهندسی ساختمان بگذرانند.
در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

ارتقاپایه :

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

مهندسانی که دارای این پروانه باشند (پایه 3) , طبق ماده ۱۱ قانون نظام مهندسی پس از گذشت ۴ سال می توانند از پایه ۳ به ۲ . پس از گذشت ۵ سال دیگر از پایه ۲ به ۱ ارتقاء پیدا کنند.

شایان ذکر است که هیچ مهندسی با هر میزان تحصیلات و سابقه کار به هیچ عنوان نمی تواند از پایه ۳ یکباره به پایه ۱ ارتقا پیدا کند . گذشت زمان و کسب تجربه برای ارتقاء پایه امری الزامی است.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید