در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

دوره های نظام مهندسی:

دوره های نظام مهندسی- هر مهندس عمران ومعمار برای ورود به دنیای جذاب مهندسی لازم است ابتدا آزمون ورود به حرفه را بگذراند تا پس آنکه طی نتیجه بدست آمده از این آزمون حد نصاب قبولی جهت دریافت پروانه اشتغال به کار را کسب کرد، بتواند پایه ۳ مهندسی خود را دریافت کند.

رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 :

رشته معماری

رشته عمران

رشته تأسیسات مكانیكی

رشته تأسیسات برقی

رشته شهرسازی

رشته نقشه برداری

رشته ترافیک

آیا همه فارغ‌التحصیلان رشته‌های هفت‌گانه می‌توانند در آزمون نظام‌مهندسی شرکت نمایند؟

جواب این سوال خیر است. غیر از داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه معتبر برای شرکت در این آزمون نیاز به داشتن سنوات کاری هم هست؛ که این سنوات به شرح زیر هست:

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۳ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ۲ سال سابقه کار

– برای مقطع تحصیلی دکتری ۱ سال سابقه کار

که این سوابق کاری باید در رشته مرتبط و بعد از گرفتن مدرک باشد؛ اما برای داوطلبانی که قبلا دارای کاردانی بوده‌اند به ازای هر ۵ سال سابقه کار با مدرک کاردانی در صورت هم رشته بودن (مدرک کاردانی و کارشناسی هم رشته باشند) یک سال سنوات محاسبه می‌شود و حداکثر ۲ سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. همچنین برای کمتر از ۵ سال هم به‌تناسب به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد.

 

بعداز قبولی در آزمون نظام مهندسی چه کنیم؟

امیدوارم با توکل به خدا و تلاش خودتان و با کمک تیم متخصص آکادمی علوم مهندسی در اولین باری که در آزمون شرکت کردید، نمره لازم برای قبولی را کسب نموده و قبول شوید. پس از قبولی در هر یک از آزمون های نظارت، اجرا و محاسبات آقایان در صورت داشتن کارت پایان خدمت و خانم ها به سازمان نظام مهندسی شهرتان مراجعه کنید و مدارک لازم برای صدور پروانه تکمیل کرده و ارائه دهید.

برای مثال جهت اخذ پروانه نظارت پایه 3 شما احتیاج به تایید دو عدد مهندس پایه یک دارید و برای اخذ پروانه پایه 3 اجرا شما باید در دوره ای که از طرف سازمان نظام مهندسی برای اخذ این پروانه اجرا می شود، شرکت کنید و مدرک آن را همراه خود داشته باشید، لازم به ذکر است که شرکت در این دوره ملزوم به عضویت شما در سازمان نظام مهندسی می باشد.

سرفصل دوره های مورد نیاز جهت اخذ پروانه اشتغال نظام مهندسی پایه 3 صلاحیت اجرا :

 

1- آشنایی با شرح وظایف پیمانکار مسایل اولیه کاگاهی و نکات اجرایی

2-نکات اجرایی ساز های فولادی 1/ نکات اجرایی سازه های بتن مسلح

3- مصالح ساختمانی و استاندارد های مربوطه – نکات اجرایی سازه مصالح بنایی – دیوارچینی

4- نکات اجرایی تاسیسات برقی ساختمان (1)

5- نکات اجرایی تاسیسات مکانیکی ساختمان (1)

6- نکات اجرایی در تخریب بناهای فرسوده / نکات اجرایی پی های سطحی

7- مبانی سلامت ایمنی و حفاظت محیط زیست hse

که گذراندن همه ی این دوره ها برای گرفتن پروانه صلاحیت اجرا اجباری است. که یکی از این دوره مبانی سلامت ایمنی و حفاظت محیط زیست hse می باشد.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید