در مقالات ارتقا پایه, مقالات نظام مهندسی

دورهای آنلاین ارتقا پایه نظام مهندسی

 

  • تاریخچه پیدایش سازمان نظام مهندسی

    دورهای آنلاین ارتقا پایه نظام مهندسی

    در سال 1352 هجری شمسی، تاسیس دو سازمان «نظام مهندسان معمار و شهرسازی» و «سازمان نظام مهندسان ساختمان و تأسیسات» پیش بینی شد.

    بعد از انقلاب اسلامی ایران و در سال 1371 به علت عدم وجود یک نهاد قدرتمند جهت سازماندهی مهندسان و فعالیت‌های آنان، و همچنین نبود تعرفه‌های یكسان، نوعی خلا قانونی در امور مهندسی به ویژه مهندسی ساختمان وجود داشت، همچنین در زمانی که به دلیل عدم صلاحیت مجری و یا نظارت کافی، اختلالی به وجود می‌آمد، مرجعی برای رسیدگی وجود نداشت. بنابراین قانونی آزمایشی تصویب شد که به جای دو سازمان ذکر شده در ابتدای این متن، یک سازمان واحد با عنوان سازمان نظام مهندسی ساختمان تأسیس گردد.

 

شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند. به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

 

تمدید و ارتقاء پایه مهندسی – مدت اعتبار گواهينامه هاي دوره هاي ارتقاء پايه و سمينارهاي آموزشي از “تاريخ برگزاري به مدت 3 سال” بوده .

پس از گذشت اين مدت گواهينامه هاي صادره، جهت تمديد و ارتقاء پايه از درجه اعتبار ساقط مي گردد.

در سازمان نظام مهندسی، پایین ترین درجه پروانه اشتغال به کار پایه ۳ می باشد.

آزمون نظام مهندسی

گرچه داوطلبین در صورت عدم داشتن مشکل در مدرک تحصیلی می‌توانند همزمان در آزمون رشته خود شرکت کنند اما بهتر است در هر نوبت از آزمون برگزاری نظام مهندسی ساختمان، در یکی از بخش‌های طراحی، نظارت و اجرا شرکت کنند تا با تمرکز بالا بتوانند در آزمون قبول بشوند. آزمون نظام مهندسی ساختمان در هر سال دو بار برگزار می‌شود که شامل 60 سوال تستی است و داوطلبین می‌توانند با بردن منابع کافی نظیر کتابهای مباحث مقررات ملی ساختمان، نشریات، کتاب قانون نظام مهندسی و… به آزمون، به صورت جزوه باز به سوالات پاسخ دهند.

 

 

1

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید