در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

دوره های آنلاین ورود به حرفه اجرا مهندسان

دوره های آنلاین ورود به حرفه اجرا مهندسان-شرکت در دوره های لازم برای ارتقا و آزمون داخلی  برای ارتقا پایه پروانه اشتغال در رشته ی مهندسی الزامی است .

به شرط قبولی در آن آزمون، حضور در کلاس ها و گذ‌شت زمان کافی می توانند ارتقاء پایه داشته باشند.  به نحوی که اگرکسی در سال ۸۷ از دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد و به طور مرتب در حرفه مهندسی فعالیت داشته باشد.

به شرط قبولی در آزمون ها در سال ۹۰ پایه ۳، در سال ۹۴ پایه ۲ و در سال۹۹ می تواند پروانه اشتغال به کار پایه یک را کسب کند.

 

دوره های ورود به حرفه اجرا 84 ساعت و معادل 7 دوره می باشد:

 

که گذراندن همه ی این دوره ها برای گرفتن پروانه صلاحیت اجرا اجباری است. که یکی از این دوره مبانی سلامت ایمنی و حفاظت محیط زیست hse می باشد.

سرفصل دوره های مورد نیاز جهت اخذ پروانه اشتغال نظام مهندسی :

 

1- آشنایی با شرح وظایف پیمانکار مسایل اولیه کاگاهی و نکات اجرایی

2-نکات اجرایی ساز های فولادی 1/ نکات اجرایی سازه های بتن مسلح

3- مصالح ساختمانی و استاندارد های مربوطه – نکات اجرایی سازه مصالح بنایی – دیوارچینی

4- نکات اجرایی تاسیسات برقی ساختمان (1)

5- نکات اجرایی تاسیسات مکانیکی ساختمان (1)

6- نکات اجرایی در تخریب بناهای فرسوده / نکات اجرایی پی های سطحی

7- مبانی سلامت ایمنی و حفاظت محیط زیست hse

 

اعتبار قبولی آزمون نظام مهندسی:

 

گواهی قبولی مهندسین (به غیر از معماری) و کاردانهای فنی ساختمان در صورت احراز شرایط شرکت در آزمون به مدت 2سال از تاریخ برگزاری آزمون جهت اخذ یا ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار دارای اعتبار می‌باشد.

گواهی قبولی مهندسین (به غیر از معماری) و کاردان های فنی ساختمان در صورت احراز شرایط شرکت در آزمون در صورتی که از تاریخ آزمون بیش از 2 سال و حداکثر 4 سال گذشته باشد به‌شرحزیر خواهدبود:

1- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته‌های شهرسازی، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و ترافیک در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید است.

2- در آزمون کاردان های فنی ساختمان کلیه رشته‌ها در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک مستند از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید خواهد بود.

3- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (نظارت) در صورت اثبات به فعالیت در حرفه و ارائه مدارک مستند از زمان آزمون تا تاریخ مراجعه، اعتبار گواهی قبولی صرفاً در بخش نظارت آزمون قابل تمدید است.

4- در آزمون حرفه‌ای مهندسان رشته عمران (محاسبات)، در صورت شرکت و قبولی در آزمون مصاحبه حضوری اعتبار گواهی قبولی قابل تمدید است.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید