در مقالات ارتقا پایه

دوره های آنلاین نظام مهندسی

دوره های آنلاین نظام مهندسی–نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان (Civil Engineering) عبارت است از مجموعه قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، استاندارد‌ها و تشکل‌های مهندسی، حرف‌های و صنفی که در جهت رسیدن به اهدافی که در مبحث قانون نظام‌مهندسی تدوین شده و به اجرا گذاشته می‌شود.

ارتقا و تمدید پروانه :

متقاضیان تمدید پروانه اشتغال به کار برای کسب امتیاز کل ، میتوانند از امتیاز مربوط به دوره های آموزشی نیز استفاده نمایند.

كارگروه آموزش، پژوهش و ترويج شورای توسعه نظام مهندسی مسئول پاسخگوئي به ابهامات و سئوالات سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان در مورد اعمال اين دستورالعمل مي‌باشد.

-متقاضیان تمدید پروانه اشتغال به کار برای کسب امتیاز کل ، میتوانند از امتیاز مربوط به دوره های آموزشی نیز استفاده نمایند.

كارگروه آموزش، پژوهش و ترويج شورای توسعه نظام مهندسی مسئول پاسخگوئي به ابهامات و سئوالات سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان در مورد اعمال اين دستورالعمل مي‌باشد.

توجه داشته باشید که هیچ مهندسی نمی تواند به یکباره از پایه 3 به 1 ارتقا پیدا کنند و داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار بالا در این امر کمکی نمی کند و کسب تجربه با گذشت زمان امری ضروری برای ارتقا پایه به شمار می رود.
قابل ذکر است ارتقا پایه 1 به ارشد نیاز به گذروندن دوره های آموزشی ندارد.

مدت زمان اعتبار  گواهی دوره های آموزشی :

اعتبار گواهینامه های پایان دوره آموزشی از تاریخ برگزاری دوره سه سال بوده است، لذا اعتبار گواهینامه ها به مدت سه سال به قوت خود باقی است و متقاضیانی که تعدادی از دوره ها را مطابق ضوابط شیوه نامه قدیم گذرانده اند می توانند با گذراندن تعداد باقی مانده از مجموع دوره های آموزشی مورد نیاز از دوره های آموزشی جدید، نسبت به ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار اقدام نمایند.

 

جدول امتیازات مورد نیاز برای تمدید و ارتقاء پایه  پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی بصورت زیر است:

حداقل امتیاز موفقیت در دوره‌های آموزشی امتیاز شرکت در سمینارها و کنفرانسها کل امتیاز مورد نیاز
ارتقاء از پایه ۳ به ۲ ۲۰۰ ۲۰ ۴۰۰
ارتقاء از پایه ۲ به ۱ ۳۰۰ ۲۰ ۵۰۰
تمدید در پایه۳ ۲۰ ۱۴۰
تمدید در پایه۲ ۲۰ ۱۶۰
تمدید در پایه۱ ۲۰
0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید