در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

تعرفه ی خدمات نظام مهندسی 1400

 

تعرفه ی خدمات نظام مهندسی 1400-تعرفه خدمات نظام مهندسی ۱۴۰۰ در واقع حق الزحمه ای است که به اعضای سازمان نظام مهندسی پرداخت می شود. این تعرفه، به اعضایی که در یکی از رشته های مهندسی برق، عمران و معماری، شهرسازی و ترافیک، نقشه برداری و مهندسی مکانیک دارای پروانه اشتغال باشند، تعلق می گیرد.

 

تعرفه خدمات نظام مهندسی ۱۴۰۰

تمامی مهندسانی که پس از قبولی در آزمون سازمان نظام مهندسی، به عضویت این سازمان در می آیند، در مقابل خدماتی که به عنوان ناظر یک پروژه ارائه می کنند، مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت می نمایند. این مبلغ با عنوان تعرفه خدمات نظام مهندسی شناخته می شود و هر سال توسط سازمان نظام مهندسی کشور تعیین و به سازمان های نظام مهندسی استانی ابلاغ می شود.

این سازمان نیز، تعرفه خدمات نظام مهندسی ابلاغ شده را در سایت خود قرار می دهند. این تعرفه به اعضای سازمان که در یکی از رشته های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی شهرسازی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی ترافیک و مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده و اقدام به ارائه ارائه خدمات مهندسی می نمایند، پرداخت می شود.

میزان حق الزحمه برای هر استان :

میزان این حق الزحمه برای هر استان متفاوت است،به طور معمول برای نظارت در 4 بخش عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی بین 2 تا 3 درصد و برای طراحی در این 4 بخش نیز بین 8/1 تا 5/2 درصد است. این مقادیر برای ساختمان ها 1 و 2 طبقه، 3 تا 5 طبقه، 6 و 7 طبقه، 8 تا 10 طبقه، 11 و 12 طبقه، 13 تا 15 طبقه و 16 طبقه و بالاتر متغیر است.

 

 

 

 

 

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید