در مقالات نظام مهندسی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1400

آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1400-عموما کسانی که با اختلافی مواجه شده یا در حل پرونده ای دچار مشکل می شوند برای حل و فصل آن به دادگاه مراجعه می کنند . گاهی پرونده ها از موضوعات مختلفی تشکیل شده اند که قضات در مورد آن ها تخصص لازم را برای اظهارنظر صحیح ندارند . در این موارد قاضی باید به کارشناسی که در این کار بصیرت و مهارت کافی دارد مراجعه کند .

برای گزینش این کارشناسان آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناسان رسمی از طرف دو مرجع دادگستری و قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود . متصدی ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری  سازمان سنجش و آموزش کشور است .

منابع آزمون :

شرایط عمومی پیمان , مقررات ملی ساختمان  (مباحث 22, 19,18,15,12,10,9,6,5,4,3) , آیین نامه اصلاح شده 2800 زلزله ,عناصر و جزئیات اجرایی , دانش عمومی در حوزه های مهندسی (عمران, معماری , شهرسازی ) , نشریات سازمان برنامه و بودجه ( شماره های 92-101-55-234) , آسسن نامه ی بتن ایران (آبا)

زمان ثبت نام :

زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 1400 هنوز از سوی مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به طور رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه سال گذشته، می توان انتظار داشت که زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۰ نیز اسفندماه 1400 خواهد بود.

اولین نکته ای که در رابطه با زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 1400، لازم است مورد توجه متقاضیان  آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۰ قرار گیرد، آن است که علی رغم تمدید زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه در سال 99، این احتمال وجود دارد که  زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 1400 تمدید نشده و مهلت جدیدی برای  ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه به داوطلبان این آزمون داده نشود.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400

برایثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری  سال ۱۴۰۰ دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد که داوطلبان شرکت در آزمون باید هر دو دسته این شرایط را داشته باشند .شرایط عمومی ثبت نام آزمون , برای تمامی داوطلبان و تمامی رشته های شغلی کارشناسی ارائه شده یکسان است .

 

از جمله اصلی ترین شرایطی که برای شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰ وجود دارد آن است که کسانی که علاقه مند به شرکت درآزمون کارشناس رسمی  هستند باید دارای مدرک لیسانس و 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشند . شرایط عمومی ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به شرح زیر هستند :

 

تابعیت ایرانی

 

سوء شهرت نداشته باشد و تجاهر به فسق و فجور نکند .

 

متقاضیان باید تا آخرین روز ثبت نام حداقل 25 سال سن داشته باشند .

 

عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

نداشتن سابقه کیفری موثر

 

ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت موقت یا دائم در زمان اخذ پروانه کارشناسی رسمی

 

تعهد به اصل نظام و قانون اساسی

 

عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی

 

متقاضی ثبت نام باید به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی پایبند باشد .

 

وفادار به نظام جمهوری اسلامی

 

در گروه های هواداری غیرقانونی یا مخالف اسلام وابستگی ، عضویت یا سابقه فعالیت نداشته باشد .

 

داشتن سلامت جسمانی با تایید پزشک مورد اعتماد کانون

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید