در دوره های ارتقاپایه نظام مهندسی

آزمون پروانه اشتغال

 

آزمون پروانه اشتغال-برای اینکه بتوانید در آزمون ها شرکت کنید وپروانه نظام مهندسی یا جواز کار در اون رشته ی مهندسی را کسب کنید ,برای آزمون  هم سه سال بعد از فارغ التحصیلی مجاز می شوید که البته برای آقایان بدون کارت پایان خدمت ممکن نیست .

تازمانی که مجاز برای آزمون شوید هم میتوانید با یکسری از فعالیت ها و شرکت در کلاس ها امتیاز جمع کنید که قطعا به شرط عضو بودن در سازمان نظام مهندسی حاصل می شود, پس عضویت سریع هم خیلی خالی از لطف نیست .
تا قبولی در آزمون نظام مهندسی هم میتوانید عضویت را به تعویق بندازید وبعد از قبولی برای ادامه روند دریافت پروانه عضو شوید.

 

مزایای عضویت در سازمان نظام مهندسی-

فارق التحصیلان رشته های 7گانه نظام مهندسی پس از اتمام دوره ی کارشناسی با ارایه ی مدارک خود و مبلغ اولیه می توانند عضو سازمان نظام مهندسی شوند.و این مبلغ پرداختی در نظام مهندسی استان های مختلف متفاوت است.
که پس از ثبت نام اولیه در سال های آتی فقط حق عضویت پرداخت می شود.

طی سال های اخیر مراحل عضویت بصورت مجازی و آنلاین درامده اما چنانچه قبلا عضویت نظام شهر یا استان دیگری را داشتید برای تغییر شهر و یااستان باید بصورت حضوری مراجعه نمایید.

برای اینکه بتوانید در آزمون ها شرکت کنید وپروانه نظام مهندسی یا جواز کار در اون رشته ی مهندسی را کسب کنید ,برای آزمون پروانه ی اشتغال هم سه سال بعد از فارغ التحصیلی مجاز می شوید که البته برای آقایان بدون کارت پایان خدمت ممکن نیست .

آزمون نظام مهندسی

یکی ازمهمترین وظایف سازمان نطام مهندسی نظارت بر طراحی واجرای صحیح واصولی ساخت سازها براساس مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد.
بنابراین بایستی کلیه مراحل ساخت توسط کارشناسان این سازمان تایید شود.

کارشناسان سازمان نظام مهندسی از طریق آزمون نظام مهندسی انتخاب شده و پس از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان میتوانند بااین سازمان همکاری داشته باشند.

آزمون نظام مهندسی جزوه باز و به اصطلاح open book است بنابراین  کلیه منابع را میتوانید به همراه خود سر جلسه آزمون برده و از آنها استفاده نمایید.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید