در مقالات نظام مهندسی

آزمون ورود به حرفه صلاحیت اجرا

آزمون ورود به حرفه صلاحیت اجرا – آزمون ورود به حرفه مهندسان که مقرر بود در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود.

بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا به تعویق افتاد وزمان های برگزاری آن در مردادماه به شرح زیر است :

رشته عمران : 13مرداد (صبح) , 14 مرداد (صبح) , 15 مرداد (صبح) در سه صلاحیت اجرا, نظارت , محاسبات

طرح واجرای گود پی وسازه نگهبان : 15مرداد (صبح)

ارزیای ,طرح واجرای بهسازی (15مرداد) صبح

رشته معماری: اجرا : (11 مرداد صبح) , نظارت (14مرداد صبح) ,طراحی (15مرداد صبح وعصر)

رشته تاسیسات برقی : اجرا(13مراد صبح ) , نظارت (13مردادصبح) , طراحی (15مردادصبح)

رشته تاسیسات مکانیکی : اجرا(13 مردادصبح) , نظارت (13مرداد صبح) , طراحی (15مرداد صبح)

رشته نقشه برداری (14مرداد صبح )

رشته شهرسازی (14مرداد صبح)

رشته ترافیک (14مرداد صبح)

به‌گزارش ایرنا، آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک برگزار می‌شود.

صلاحیت‌های ذکر شده نیز برای آزمون در رشته‌های مختلف شامل رشته‌های معماری(نظارت- طراحی- اجرا)، عمران (نظارت- محاسبات- اجرا – طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان- ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تأسیسات‌مکانیکی (طراحی- نظارت- اجرا)، تأسیسات‌برقی (طراحینظارتاجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک است.

 

قبولی در آزمون :

آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها  به جز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست های 4گزینه ای می باشد.معمولا در هر آزمون 60 سوال طرح می شود .

حد نصاب قبولی در این آزمون کسب نمره 50 درصد است. توجه داشته باشید در آزمون نظام مهندسی بعلت عدم محدودیت ظرفیت , رقابتی بین داوطلبان وجود ندارد.

داوطلبان میباست حد نصاب قبولی (50 درصد) را در این آزمون کسب نمایند, همچنین این آزمون نمره منفی هم دارد و درواقع هر 3 سوال غلط یک سوال صحیح را حذف میکند.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید