در مقالات نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی 1400 نوبت دوم

آزمون نظام مهندسی 1400 نوبت دوم-آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی ساختمان سالیانه 2 بار در اردیبهشت ماه و اسفند ماه به منظور ارائه پروانه فعالیت حرفه ای مهندسی علاقه مندان به این حوزه برگزار می شود. فرآیند ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند سال 1400 احتمالا در دی ماه آغاز خواهد شد.

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان اردیبهشت 1400، باید در مهلتی که از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تعیین شده، اقدام به ثبت نام کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

درباره ی آزمون :

آزمون نظام مهندسی زیر نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به منظور ارائه پروانه پایه 1، پایه 3 و یا پایه 3 نظام مهندسی به متقاضیان ورود به حرفه مهندسان برگزار می شود.

دارندگان مدارک رشته های هفت گانه مهندسی معماری ، مهندسی عمران، تاسیسات مکانیک، تاسیسات برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک می توانند در آزمون نظام مهندسی 1400 نام نویسی کنند.

داوطلبان متقاضی ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان در صورت دارا بودن شرایط لازم برای رشته، پایه و حرفه مورد نظر می توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و با کسب حد نصاب لازم، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی اردیبهشت و اسفند ۱۴۰۰:

 

مراجعه به سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir

انتخاب گزینه ” سامانه آزمون های ورود به حرفه ” از منوی سایت

مطالعه راهنمای آزمون اردیبهشت یا اسفند 1400

انتخاب گزینه ” ثبت نام آزمون ورود به حرفه اردیبهشت 1400 / اسفند 1400 ”

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی و خرید کارت اعتباری حاوی سریال ثبت نام

ورود به لینک ثبت نام و تکمیل فرم های لازم

پروانه پایه 3 :

برای مثال جهت اخذ پروانه نظارت پایه 3 شما احتیاج به تایید دو عدد مهندس پایه یک دارید و برای اخذ پروانه ی پایه 3 اجرا شما باید در دوره ای که از طرف سازمان نظام مهندسی برای اخذ این پروانه اجرا می شود، شرکت کنید و مدرک آن را همراه خود داشته باشید،

لازم به ذکر است که شرکت در این دوره ملزوم به عضویت شما در سازمان نظام مهندسی می باشد.

اعتبار قبولی در آزمون :

بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه باید کرد؟ اعتبار قبولی در تمامی آزمون های نظام مهندسی حداکثر 4 سال می باشد. ضروری است قبول شدگان در آزمون مذكور در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی خود اقدام نمایند.

قبولی آزمون كسانی كه در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم برای دریافت پروانه باشند كان لم یکن تلقی می گردد. آزمون های ورود به حرفه مهندسان در كلیه رشته ها فقط در پایه 3 به صورت تستی و تشریحی برگزار میگردد و ارتقاء پایه طبق آئین نامه اجرائی قانون و دستورالعمل های ابلاغی صورت می گیرد.

 

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید